Monday, June 11, 2007

جواز عصري جدا

اولا انا بعتذر عن الغياب الطويل دا بس اعذروني كانت فترة امتحانات عصيبة بس الحمد لله عدت علي خير
المهم كنت عايزة اتكلم عن موضوع مهم بجد وبقي متنتشر جدا
صحيح انو دلوقتي النت بقي حاجة مهمة اوي في حياتنا ومنقدرش نستغني عنه
سواء بقي كان الموضوع شغل ولا تضيع وقت
المهم الموضوع هو الجواز علي الانترنت اللي بقي منتشر اوي اكتر من الخيار في السلطة
يعني يجي الشاب اللي عامل فيها روش اللي مرمي علي النت 24 ساعة اصله مش لاقي حلجة يعملها
ويختار ايميل كدة يكون شكله بناتي شوية ودلوع و مايص حبتين
ويقوم يدخل عليه الدخلة التمام ويرسم نفسه كويس ويكلمها مرة واتنين وثلاثة
وطبعا بيحكيلها علي التجربة اللي كان عايشة وفرقعت في وشه (اتقلب يعني)
وعن الصراع المرير اللي هو عايش فيه ويحكيلها يعني قصة تقطع القلب من الحكايات اللي بتيجي في
خلف الاسوار ولا بين الناس
ويقوم البنت بكل حسن نيهتحاول تخفف عنه . ويبدأ الشاب الروش من هنا بقي يمسمرها ويقولها كلمتين
من الاسطوانة اللي كان سامعها من واحد كان يثبت واحدة برضو زي الحب الحب الشوق الشوق
بلوبيف بيلوبيف من طرف اخوكي الليمبي
وبدون تفصيل طويلة يقوم يقولها انا ارتحت لك انا حاسس اني مشدود ليكي الخ الخ
وبعدين يقولها دا انا بحبك وانا بدور علي عروسة وهي طبعا يا عيني تعيش بقي في الاحلام وتنتظر اليوم
اللي هيقولها فيه انه جاي يتقدم لها وبعدين طبعا يطلع حجج ويقولها الشغل ومش عارف ايه وهو اصلا
صايع كبير قد الدنيا
المهم يقولها بصي انا فعلا بحبك وعلشان تصدقي انا مستعد اكتب عليكي دلوقتي علي النت وبعدين ابقي اعرف اهلي
____________________________________________________
اموت واعرف بقي ايه يكتب عليها علي النت دي
يعني مثلا هيعملوا الفرح في انهي رووم
ولا منين هيجيبيوا مأذون نت؟
ولا هيبقوا يوزعوا ايه في الفرح برامج مظغوطة؟
والمعازيم هيكونوا بايميل دعوة ولا لاء
وطبعا عقد الجواز هيكون معمول منه كوبي عند الطرفين
طيب اللي الجهاز بتاعه يجيله فيرس يمسح اللي عليه
هيعمل ايه ساعتها؟؟؟
ولا لما يطلقوا بقي يبقوا يعملوا للجهاز فورمات؟؟؟


والله يا جماعة بجد الكلام دا مش يدخل دماغ ناس عاقلين ابدا
وبستغرب ان في ناس بتعمله يمكن بقي علشان قلة العرسان والا ايه

علي رأي واحد كان قالي( دا شوية شوية يبقي في جواز بلوتوث)


3 comments:

-_- said...

المهم نطمن عليك

عملت ايه في الامتحانات

سبع و لا ضبع

!!!

الفرح هيعملوه في روم موقع قران دوت كوم

!!!

و العيال مش مهم

shirry said...

ميرسي علي تشريفك للبلوج بتاعي
اما الامتحانات ربنا يستر علي الجميع بقي وياريت متحرمناش من تعليقاتك

ابوعدي للتسوق said...

شركة مكافحة حشرات بالقطيف